Deşi mulţi pasionaţi auto din întreaga lume încă mai au nostalgia celebrului Datsun 240Z, Nissan va reînvia brandul japonez, însă va folosi notorietatea acestei denumiri rămase în conştiinţa tuturor pentru a crea un nou brand low-cost.
Astfel, maşinile Datsun vor fi produse, de data aceasta, în Indonezia, într-o fabrică deja existentă, care va beneficia de o retehnologizare în valoare de 303 milioane euro, ce va necesita suplimentarea locurilor de muncă cu până la 3.300 de noi angajaţi.
Viitoarele modele Datsun se vor adresa pieţelor emergente, iar primele ţări în care brandul va reîncepe să activeze din anul 2014 vor fi India, Indonesia şi Russia, dar teritoriile în care constructorul îşi va face simţită prezenţa se vor înmulţi treptat.
După spusele lui Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, maşinile produse de Datsun vor fi ecologice, datorită motoarelor de capacitate redusă şi accesibile ca preţ, însă generoase. Totodată, boss-ul grupului japonez a prezentat şi noua emblemă oficială DATSUN.
Rămâne de văzut cum va reuşi noul brand să evite concurenţa internă cu un alt membru important al alianţei, căreia aceasta îi datorează un mare procent din creşterea resimţită în ultimii ani. Este vorba, desigur, despre Dacia, marca românească ce se pliază, deocamdată, cel mai bine pe specificul low-cost vânat de Datsun.
Este puţin probabil ca ambele brand-uri să se vândă pe aceleaşi pieţe, dar Renault va trebui să diferenţieze semnificativ Datsun de Dacia. Dacă modelele produse în Indonezia vor fi noutăţi sau doar reinterpretări ale platformei Logan, vom afla din 2014.